Organizatorem konkursu jest Centrum Edukacji Szkolnej.
W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VI.
Test konkursowy składa się z 26 pytań. Do każdego pytania podane są 4 odpowiedzi. Może się zdarzyć, że wszystkie odpowiedzi będą poprawne lub błędne (jest to test wielokrotnego wyboru). Za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje się (1) punkt, za fałszywą (-1). Dodatkowo uczeń ma możliwość wstrzymania się od odpowiedzi na wybrane pytanie, nie uzyskując ani nie tracąc punktów.
Test trwa 50 minut + 10 minut sprawy organizacyjne.
Osoby chętne do wzięcia udziału w konkursie proszone są o zgłoszenie się do p. Patrycji Karsznej lub p. Moniki Robson do dnia 20 września 2015r. Opłata za konkurs wynosi 9 zł.
Konkurs odbędzie się 16 października 2015r.
Zakres tematyczny Multitest - J. angielski
Klasa 4 szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
-
zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze, saxon genetive,
-
czasownik „be”, „have got”, “can”,
-
zaimki wskazujące „this/that; these/those”,
-
konstrukcje: „there is/isn't”, „there are/aren't”,
-
liczba mnoga rzeczowników,
-
liczebniki główne od 1-100,
-
pytajniki: where, when, what, why, how, who, pytania szczegółowe,
-
pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
-
zdania twierdzące, pytające i przeczące w czasie present simple,
-
rodzajniki: a/an,
-
podstawowe przyimki miejsca i czasu.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
-
pozdrawianie, przedstawianie się,
-
wskazywanie przedmiotów,
-
informacja o wieku i miejsce zamieszkania, dane personalne,
-
wyrażanie czasu,
-
człowiek, appearance adjectives, części ciała,
-
zwierzęta dzikie i domowe,
-
dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku, rozpoznawanie pór roku,
-
przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
-
nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu, meble,
-
spędzanie wolnego czasu, wakacje, nasze ulubione zajęcia,
-
moje miasto i wieś,
-
proste informacje o pogodzie,
-
kraje i narodowości,
-
praca naszych rodziców,
-
rodzina.
Klasa 5 szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
-
zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,
-
rodzajnik nieokreślony „a/an” i określony „the”,
-
zaimki dzierżawcze,
-
przyimki miejsca: in, on, at, under, behind, near, next to, opposite, in front of, between, above,
-
liczebniki główne i porządkowe,
-
czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,
-
czas Past simple czasowników regularnych oraz “be”,
-
rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
-
some i any, much, many, a lot of,
-
przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
-
tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
-
pytajniki: which, whose,
-
nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
-
przyimki czasu: at, on, in, before, after.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
-
mój pokój,
-
ulubione zajęcia, sporty, artyści,
-
zajęcia w wolnym czasie, hobby, sport, programy telewizyjne,
-
ubrania,
-
przedmioty szkolne,
-
codzienne czynności, obowiązki domowe,
-
my i ludzie wokół nas,
-
cechy człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
-
pogoda i zjawiska atmosferyczne,
-
jedzenie: owoce i warzywa, codzienne posiłki,
-
praca człowieka,
-
cechy zwierząt i ich umiejętności,
-
kraje, narodowości i ich języki,
-
środki transportu, jak docieramy do szkoły i na wakacje,
-
formułowanie propozycji wspólnej zabawy i zajęć,
-
najważniejsze święta polskie i brytyjskie,
-
daty.
Klasa 6 szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
-
zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,
-
czasy gramatyczne: Past simple (czasowniki regularne i nieregularne), Future simple, wyrażenie „be going to”,
-
stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z „as ... as”,
-
przysłówki,
-
„many/much, some/any/no”, (a) few/(a) little, a lot of,
-
pytania: „How much?”, „How many?”,
-
czasownik „have”, „should”, „have got”, “have to”, “must” i “mustn’t”,
-
przyimki ruchu,
-
wyrażenie „would like”.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
-
porównywanie rzeczy,
-
wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
-
grzeczne prośby i propozycje,
-
praca człowieka, zawody,
-
żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
-
sklepy i zakupy,
-
muzyka i instrumenty muzyczne,
-
ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie,
-
środowisko, w którym żyjemy,
-
charakterystyczne miejsca w mieście,
-
sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
-
świat i charakterystyczne miejsca i krajobrazy,
-
plany na przyszłość,
-
przymiotniki o przeciwnym znaczeniu,
-
choroby i dolegliwości,
-
zdolności i umiejętności.