Ogólnopolski Konkurs z Języka Angielskiego MULTITEST 2015

Utworzono: 10-09-2015

width=332

Organizatorem konkursu jest Centrum Edukacji Szkolnej.

W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VI.

Test konkursowy składa się z 26 pytań. Do każdego pytania podane są 4 odpowiedzi. Może się zdarzyć, że wszystkie odpowiedzi będą poprawne lub błędne (jest to test wielokrotnego wyboru). Za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje się (1) punkt, za fałszywą (-1). Dodatkowo uczeń ma możliwość wstrzymania się od odpowiedzi na wybrane pytanie, nie uzyskując ani nie tracąc punktów.

Test trwa 50 minut + 10 minut sprawy organizacyjne.width=100


Osoby chętne do wzięcia udziału w konkursie proszone są o zgłoszenie się do p. Patrycji Karsznej lub p. Moniki Robson do dnia 20 września 2015r. Opłata za konkurs wynosi 9 zł.

Konkurs odbędzie się 16 października 2015r.

Zakres tematyczny Multitest - J. angielski

Klasa 4 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze, saxon genetive,

  • czasownik „be”, „have got”, “can”,

  • zaimki wskazujące „this/that; these/those”,

  • konstrukcje: „there is/isn't”, „there are/aren't”,

  • liczba mnoga rzeczowników,

  • liczebniki główne od 1-100,

  • pytajniki: where, when, what, why, how, who, pytania szczegółowe,

  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,

  • zdania twierdzące, pytające i przeczące w czasie present simple,

  • rodzajniki: a/an,

  • podstawowe przyimki miejsca i czasu.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • pozdrawianie, przedstawianie się,

  • wskazywanie przedmiotów,

  • informacja o wieku i miejsce zamieszkania, dane personalne,

  • wyrażanie czasu,

  • człowiek, appearance adjectives, części ciała,

  • zwierzęta dzikie i domowe,

  • dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku, rozpoznawanie pór roku,

  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,

  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu, meble,

  • spędzanie wolnego czasu, wakacje, nasze ulubione zajęcia,

  • moje miasto i wieś,

  • proste informacje o pogodzie,

  • kraje i narodowości,

  • praca naszych rodziców,

  • rodzina.

Klasa 5 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,

  • rodzajnik nieokreślony „a/an” i określony „the”,

  • zaimki dzierżawcze,

  • przyimki miejsca: in, on, at, under, behind, near, next to, opposite, in front of, between, above,

  • liczebniki główne i porządkowe,

  • czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,

  • czas Past simple czasowników regularnych oraz “be”,

  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,

  • some i any, much, many, a lot of,

  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,

  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,

  • pytajniki: which, whose,

  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,

  • przyimki czasu: at, on, in, before, after.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • mój pokój,

  • ulubione zajęcia, sporty, artyści,

  • zajęcia w wolnym czasie, hobby, sport, programy telewizyjne,

  • ubrania,

  • przedmioty szkolne,

  • codzienne czynności, obowiązki domowe,

  • my i ludzie wokół nas,

  • cechy człowieka: wzrost, fryzura, oczy,

  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,

  • jedzenie: owoce i warzywa, codzienne posiłki,

  • praca człowieka,

  • cechy zwierząt i ich umiejętności,

  • kraje, narodowości i ich języki,

  • środki transportu, jak docieramy do szkoły i na wakacje,

  • formułowanie propozycji wspólnej zabawy i zajęć,

  • najważniejsze święta polskie i brytyjskie,

  • daty.

Klasa 6 szkoły podstawowej

1. Gramatyka:

  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,

  • czasy gramatyczne: Past simple (czasowniki regularne i nieregularne), Future simple, wyrażenie „be going to”,

  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z „as ... as”,

  • przysłówki,

  • „many/much, some/any/no”, (a) few/(a) little, a lot of,

  • pytania: „How much?”, „How many?”,

  • czasownik „have”, „should”, „have got”, “have to”, “must” i “mustn’t”,

  • przyimki ruchu,

  • wyrażenie „would like”.

2. Funkcje językowe i słownictwo:width=190

  • porównywanie rzeczy,

  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,

  • grzeczne prośby i propozycje,

  • praca człowieka, zawody,

  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,

  • sklepy i zakupy,

  • muzyka i instrumenty muzyczne,

  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie,

  • środowisko, w którym żyjemy,

  • charakterystyczne miejsca w mieście,

  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,

  • świat i charakterystyczne miejsca i krajobrazy,

  • plany na przyszłość,

  • przymiotniki o przeciwnym znaczeniu,

  • choroby i dolegliwości,

  • zdolności i umiejętności.